Tuesday, July 3, 2012

Ngantuk....penat.....

Setiap hari adalah hari yang memenatkan.
Setiap hari sampai di rumah pukul 6.30 petang.
Lepas tu nak masak (kalau sempat), lepas tu siapkan budak-budak ni bagi mandi.
Lepas tu lepas makan, kena kemaskan, basuh pinggan mangkuk, mop lantai.
Lepas tu basuh baju, kalau ada rendaman dalam bilik air, kena basuh dulu.
Lepas tu kutip sampah celah-celah kerusi, simpan mainan budak-budak ni.
Kalau rajin, lipat baju dan simpan dalam almari. Kalau malas dan penat, aku buat bila aku rasa aku nak buat!
Secara puratanya aku tidur pukul 12 tengah malam setiap hari. Nak tido awal tu impossible sebab banyak nak kena buat weh! Tapi kalau penat gilebabas aku tido dulu dan bangun awal pagi solat Isya'. Penat sangat la tu, memang tak berdaya. Kadang-kadang badan aku ni kepenatan yang melampau. Sebab tu aku kena dapatkan tido yang berkualiti. Kalau tido sikit-sikit, aku akan mengantuk esoknya, dan seterusnya meleret-leret sepanjang hari.

Hari ni aku siap kerja rumah awal, 10.15 dah settle. Tapi nak kena sidai kain ni haaa...nanti budak-budak ni takde baju nak pakai ke tadika esok.

Ohh... being a housewife memang memenatkan, ni baru half day being a housewife!
Orang lelaki boleh tido awal, pukul 10 dah boleh tido. Tapi mothers won't go to bed until they finish all the cores. Makanya, kalau kaum ibu membebel dan berleter, please understand ok. Mereka melakukan sedaya upaya untuk membersikah rumah dan memastikan keadaan segalanya mengikut peraturan. Kerja surirumah ni orang takkan perasan melainkan kalau surirumah tu tak buat kerjarumah! You got that?

No comments:

Post a Comment