Friday, February 22, 2013

Madu Tualang Tiga

Aku pernah cerita yang aku tak ada menstruation untuk setahun kerana amalkan contraception.
Alhamdulillah madu ni menyelesaikan masalah aku apabila dalam tempoh 2 minggu aku makan, my menstruation kembali normal. Jadi, aku cadangkan kepada mereka yang period ting tong tu, amalkanlah memakan madu lebah, kerana ia juga adalah sunnah.
Ok aku tulis apa yang terdapat pada botolnya:

**************************
Madu Tualang Tiga
mengandungi royal jelly, bee pollen da propolis.
100% madu lebah tualang.

" Jangan dipuji sebelum dicuba kerana madu berbeza rasa. Jangan dibeli seumur hidup, jika tidak terbukti keasliannya. Keimanan, ketaqwaan dan kejujuran adalah asas perniagaan." (hehe aku suka ayat ni)
Jaminan 100% asli, tiada campuran air dan gula yang disengajakan.

dikeluarkan oleh :
Madu Tualang Tiga Enterprise
No. 315 Lorong Cengai Batu, Taman Bersatu, 09000 Kulim Kedah.
04-4908287/019-4732978/016-5333430

Info Madu
Madu Tualang asli rasanya masam-masam manis dan cair. Sekiranya madu dikerumuni semut, bukan bermakna madu tak asli, kerana  semasa lebah mengumpul madu jika ada di antara bunga-bunga tersebut dari pokok yang buahnya manis dan disukai semut tersebut, maka semut juga suka madu tersebut.
Untuk mengekalan ketulenan madu, jangan disimpan dalam peti sejuk, jangan gunakan sudu besi. Minum gunakan sudu plastik atau kaca. Fakta : madu asli tidak basi sampai bila-bila (tiada tarikh luput).

********************
hoh banyak lagi tak larat aku nak taip.

Yang aku beli ni harganya RM41 untuk 400 gram. Kalau ada campuran lain seperti habbatus sauda, kacip fatimah etc, harganya lebih mahal, dan ikut sukatan. Kalau botol lagi besar lagi mahal la. Aku selalu beli kat hentian titiwangsa nak balik ke KB. Dan ada juga kat hentian kat Grik kalau tak silap aku. Tapi yang ini aku beli ni kat hentian Sungai Lebey (alau tak silap aku namanya camtu lah).

tapi awas, madu ni tak boleh dimakan bersama tembikai. Itu pantang larangnya. Wan kata, ada kes orang mati bila makan madu dan tembikai.

ok , silalah try madu tualang tiga

No comments:

Post a Comment