Thursday, February 7, 2013

Tips kulit licin :)

Hahah macam best aje tajuk entry ni heheh....
saja nak berkongsi dengan korang, dah lama tak bagi tips penjagaan diri, ewahh macam bagus pulak...
perasan tak, orang pompuan ni pantang jumpa cermin, kat mana-mana saja mesti belek muka, dan ada ketikanya bila kulit muka tak elok, jadi tak suka tengok muka kat cermin.
Bila kulit aku kusam tak bermaya, waktu basuh tangan kat sinki bercermin, muka toleh ke arah lain hehehe, tak sanggup nak tengok sememeh semacam...
tapiii.... aku ada jalan penyelesaiannya, asalkan RAJIN!
hehehe nak buat macam mana untuk dapatkan kulit muka yang halus mulus gebusss?
hehe aku rasa aku dah selalu cerita kat blog aku ni pasa bedak rambai tu kan,
tapi yang ni lulur MABS powder dalam paket kaler biru, boleh refer
Mabs powder
Caranya adalah sebelum tidur, pakai lulur tu kat muka yang telah dibasahkan. Sapu rata kat muka, biarkan dan tidur sehingga pagi esoknya. Bila nak basuh tu, basahkan sikit-sikit dan gosok bagi ianya tanggal lalu basuh bersih. Trust me trust me kulit korang akan jadi gebu dan halus mulus giler!!insyaAllah hehe...
bila nak apply make-up nak pegi kerja, fuhh senang aje apply dan nampak mulus gile muehehheh....
kalau takda MABS powder tu, bedak rambai biasa pun boleh.
Teknik sama juga boleh digunapakai untuk badan, sapukan ke keseluruhan badan. Gilababas punya mulus lah kulit korang bila bilas keesokan hari tu hehehe... aku dah cerita pasal lulur ni for several times tapi kali ni aku cerita pasal tepek kat muka pulak. InsyaAllah ia dapat mengatasi masalah kulit muka kusam dan menggerutu sebab ia dapat singkirkan kulit mati yang terkumpul di kulit.
Sebenarnya dah lama aku tak buat, tapi minggu ni dah beberapa hari aku pakai kat muka berturut-turut, memang syok sangat, halus. Oh ya, elakkan bahagian mata sebab nanti bila lulur tu kering kulit akan jadi cekang, tak sesuai untuk bahagian bawah mata yang lembut.
oklah selamat mencuba.. sebelum tu korang kena kirim lulur tu kat sapa-sapa yang balik KB la hehe...

No comments:

Post a Comment