Tuesday, February 19, 2013

Sibukkkkkk......

arghh....
sibuk lagi (kononn)
weekend lepas habibi ada kursus kat KL. Pada hari Isnin, aku uruskan anak-anak ke sekolah. Kalut ribut taufan pagi tu, sebab kena hantar Faiz ke sekolah, lepas tu hantar Izzati.
Dah jadi tabiat aku sama, tak boleh nak bangun awal, jadi aku sampai lewat 3 minit ke tempat kerja.
Apapun, aku puas hati dan seronok dapat hantar anak-anak ke sekolah.
Sebelah petangnya, aku ambi diorang pulak, tak seperti kebiasaan iaitu abahnya yang ambik.
Aku rasa gembira bila dapat menghantar Faiz ke sekolah, sebab ini adalah kali pertama aku melakukannya. Teringat masa kecik-kecik, turun dari basikal Wan, terus masuk ke dalam pagar sekolah. Sambil berjalanm sambil toleh tengok Wan sampai hilang dari pandangan. Waktu balik paling seronok, bila keluar aje dari pagar sekolah, Wan sedang menunggu di sisi basikal tuanya, atau kadang-kadang Wan berteduh di bangsal berhampiran. Perasaan yang sama aku rasakan, bila meninjau-ninjau Faiz yang belum kelihatan. Dia lambat sedikit kerana katanya dia ke kantin nak beli minuman, sekali kantin dah tutup. Seronok rasanya kalau aku dapat hantar dia ke sekolah setiap hari. Pada paginya, aku memberikannya sekeping wang kertas RM5, sebab tak ada duit kecik.
"Faiz tak faham ni..."
katanya bila aku cakap duit tu bila beli nasik nanti, kena dapat baki RM4. Hehhee sebab abahnya dok bagi duit seringgit-seringgit untuk beli nasik. Untuk minuman pulak, abahnya dah bagi duit syiling. Jadi bila aku tak bagi duit syiling, dia kata dia tak dapat beli air lalu menunjukkan baki duit kertas yang tinggal. Aku kata, boleh aje beli dengan duit kertas. Tapi katanya lagi, nasib baik jumpa 20 sen dalam beg, dia boleh beli jugak air. Cuma mungkin rehat sesi ke dua dia tak minum air.
"Oh.. boleh ke beli air dengan duit kertas? Mama pernah buat ke masa kecik-kecik?"...
adoiii ni abah dia yang ajar pakai duit syiling aje beli air.

ni pulak gambar selepas pulang dari sekolah..

aktif sentiasa... hugg.....

No comments:

Post a Comment