Wednesday, October 30, 2013

Dah Khamis dah yeyee

Rasa macam cepat pulak minggu ni.. masa nak gosok baju semalam tiba-tiba baru teringat hari ni hari Khamis. Gosok baju batikla dengan extra care, bila lagi nak berbatik. Tak pakai pun boleh aje kadang-kadang aku rembat aje mana yang jumpa.
Pagi tadi masa keluarkan kereta daripada porch, aku agak ganas sebab terus reverse turun ke jalan depan rumah, rumah aku tinggi sikit dari jalan depan rumah. Lepas tu masa dekat-dekat nak sampai kat opis kereta aku bunyi berdengung masa pusing stereng. Alamak apakah yang telah terjadi??? Aku baca kat forum, ada kata bearing, ada kata steering rod (batang steering kot). Menatang apakah ituu???
Ya Allah jangan la rosak, tak reti nak jumpa pomen ni, dahla the other half takda ni.
Harap-harap takde bunyi dah, kalau masih berbunyi aku harap boleh sampai ke rumah dengan selamat, lepas tu boleh aku bawak Persona next week. Cuma bila Persona ni aku tak biasa dengan clutch dia tuh, kedalaman dia tuh. Kalau kereta saga aku dok bawak ni, angkat clutch sikit dah jalan dah. Tak pasal-pasal aku dok press minyak dan tekan clutch jadi berdengung-dengung macam kereta lumba Michael Schumacher. Suspen wehhh...
Habibi dah bagi nombor tepon kawan-kawan dia @ jiran tetangga, kalau ada apa-apa aku kena buat muka tak malu lah, maklumlah aku kan malu-malu buaya. Kat rumah pun ada bengkel kereta, ishh malulah kawe. Sebenarnya aku jadi malas nak bercakap ni, nak explain susah nanti, sebab suara aku masih serak-serak macam Awi Rafael, Awi pun tak serak macam aku nih. Korang tau ke Awi Rafael? Best suara dia hehehehe...
Semalam dah video call dengan habibi. Siap tunjuk keluar tingkap nampak pokok pine. Masa tu dia mandi jap, aku dan anak-anak dok tunggu.
Kata Faiz " Kita termenung je lah tengok pokok nih!"
Jahat aku siap dok tunjuk tengah makan nasik dengan budu, habibi makan roti je katanya kebulur, baru nak keluar cari kebab. Lepas tu MIL tepon tanya kabar, kot-kotla menantu pompuan tunggal dia ni boleh survive ke tidak kihkihkih... tq MIL for your care! Nasib baik MIL tak kata, macam terdengar suara Awi Rafael, Awi kah itu?
Pagi tadi video call lagi, tunjuk dok tengah siapkan budak ni ke sekolah.
Oklah, nak check laptop jap...
byeee..

No comments:

Post a Comment