Monday, October 7, 2013

it's monday

hai....
macam berkabung pulak tak update beberapa hari...
ibu kucing aku mengalami bengkak susu sekarang ni, bila pegang bawah perut dia tu rasa ketul-ketul benjol-benjol. Kalau manusia mesti kita tau sakit, kucing pun mesti sakit jugak kot.
Aku tanya kawan, katanya sapu minyak gamat kat nenen kucing.
Bila browse kat Internet, ada yang suggest tuam dengan tungku suam, dan bagi antibiotic.
Aku ada telefon Changlun Pets Mart, tanya dia camna nak buat kalau jadi camni? kata tokey kedai tu, jangan sapu apa-apa, dalam 2-3 hari nenen tu akan susut sendiri.
Hmmm okla kalau macam tuh. Aku dah makin sayang kat kucing aku ni. Malam-malam tido sekali. Bukanla letak kat tengah-tengah, tapi letak kat hujung-hujung kaki hehehe, makin manja pulak ngan aku. Semalam dia dengar bunyi anak kucing dalam TV, terus dia datang jenguk dan melilau cari anak dia. Aku juga nampak dia dok jenguk-jenguk kat tempat anak-anak dia duduk dulu. Sedih pulak tengok. Lepas ni beranak lagi tak taula, plan nak kasi bagi dia tak beranak, entahla. Tapi aku kena dapatkan sangkar kucing tu soon. Aku tak jumpa lagi suspek utama tu, tak sabar aku nak pelangkung sama dia, tapi habibi kata tu lumrah alam haiwan. Cuma aku geramlah. Aku sebenarnya nak letak dalam rumah, habibi yang tak bagi. Lagipun kucing tu pandai keluar masuk ikut tingkap jadi takde masalah pun.
ermmm... aku sebenarnya baru lepas shopping masa lunch hour tadi. Ada ekspo kat sini. Rembat baju 3 helai, skirt 2 helai. Dan satu lagi baju untuk mak aku. Bila beli baju untuk mak, teringat kat Wan pulak. Selalunya bila aku tanya Wan nak baju camna, dia kata nak baju kaler gelap-gelap dan tak ada nombor/ huruf. Selalunya aku tak miss belikan untuk mak dan Wan. Sekarang aku beli untuk mak aje. Korang semua, belila buah tangan untuk mak ayah kita, walaupun simple, tapi diorang gumbira, syukur masih punya bonda....

No comments:

Post a Comment