Sunday, October 27, 2013

sunday update

yoo how are you?
how's your weekend?
weekend aku pada hari Jumaat biasala berdua dengan mek iti ni, basuh kain yang berlonggok-longgok, jadi kumulatif, habibi belum sempat nak repair mesin basuh, jadi tiap kali nak masukkan air terpaksa aku tercongok depan mesin basuh. Lepas tu dok basuh lantai simen belakang rumah kesan-kesan pasir taik kucing yang kadangkala terpelanting. I told you, aku kena extra rajinla kalau nak bersih bila bela kucing. Kang tak pasal najis masuk ke dalam rumah pulak, sebab tu aku kena basuh selalu lantai. Kadang-kadang aku pegi basuh punggung dan kaki anak kucing tu selalu, hehehe macam Kitty.
Lepas tu kelmarin temankan habibi all day kat opis dia. Habibi tengah bz siapkan kerja dia untuk masuk pertandingan kat Germany, tak lama dah, nak fly Selasa ni. Kat opis habibi selalunya aku akan tido aje hehehe, ada toto kecik, bantal kecik, aku tido ke sampai habibi siap. Budak-budak ni main komputer.  Sesekali aku terjaga dengan suara serak-serak macam Ramli Sarip mengawal keadaan bila diorang bergaduh.
Hari ni kawan-kawan tegur kata mata aku merah. Sebenarnya aku rasa allergic dengan eyeliner. Aku beli pencil eyeliner IT2IT. Bila aku tenyeh, kaler dia tak berapa nak lekat, tenyeh punya tenyeh sampai eyelids aku pedih. Pahtu jadi gatal pulak. Macam tak okay je pencil eyeliner tuh, kena tenyeh nasib baik tak tercucuk mata. Skang eyeliner macam dah jadi benda yang wajib pulak, I feel as if my eyes become wider, illusi optic kan. Nampaknya aku selesa dengan Silkygirl Precision Sharp Eyeliner Pen. Macam liquid eyeliner la tapi lagi senang nak apply. Nak cuci pun senang tak payah tenyeh teruk-teruk. Lama tak review product hehehe, takde produk sangat pun kebelakangan ni, sebab apa yang aku beli tu tahan lama, dan ada yang aku malas nak update. Cuma sekarang rasa macam gatal nak cari pencil eyeliner yang lain pulak, hampeh betul brand IN2IT tu, tak larat tenyeh aku.
Errmmm.... korang tengok bola tak TRW lawan ATM dan Pahang lawan Sarawak? Dan aku mesti tengok, gomo kelate gomo! Paling tak best bila takleh nak scream, I told you I'm almost voiceless. Ahh stress tengok bola sambil respon yang hanya berupa bahasa isyarat dan bunyi cencurut. Sorry habibi, that was my day, sorry for any inconvenience okay hehe..
Bila habibi outstesen ni, mati kutu pulakla aku. Bila dia takde, pandai pulak aku bangun awal dan bersiap awal. Bila dia ada, pandai pulak aku bangun lewat, pulak dahh ehhe..
takpela habibi, go ahead, good luck, and I'm sure you'll gonna miss me terribly hohooo...
okay, have a nice weekend, bye..

No comments:

Post a Comment