Tuesday, October 22, 2013

why?????


Ini bukan satu filem drama atau cerita fiksyen.

Wassim Zakour, dia hidup sebagai seorang yatim dan mati keseorangan. Beliau kehilangan keluarganya akibat serangan. Dia berkaki ayam, dia hanya mempunyai sepasang kasut saiz bapanya (terlalu besar untuk kakinya), untuk melindungi kaki dari tar, kaca pecah ,kesejukan , dan kelaparan. Dia hanya mempunyai kepingan roti yang lama untuk dimakan.

Kasihan, dahulunya dia bekerja menjual sampah dan kitar semula apa yang dia jumpai. Dia selalu membawa sebuah beg hitam bersamanya supaya dapat menyimpan semua khazanah dia. Termasuklah kasut buruk, roti lama, dan sampah untuk dijual. Tetapi Syiah tetap tidak mahu dia teruskan hidup meskipun dia mempunyai hanya sedikit.

Kini, dia terbaring di kaki lima jalan. Dua minggu telah berlalu. Dalam keadaan tubuhnya yang lemah dan separuh mereput. Setia bersamanya, beg hitam dengan sedikit khazanah, beserta kasut buruk yang sedkit besar yang sering dia gunakan untuk melindungi kakinya. Dan di bawah jenazah anak kecil ini juga terdapat suara hati mati umat Islam yang membenarkan kejadian ini berlaku dan hanya berlalu pergi.


****tersandar aku di kerusi selepas tengok gambar ni...
useless...useless...useless people around the world including me....

No comments:

Post a Comment