Tuesday, October 22, 2013

nak mencuba shawl

kelmarin ke mall aku beli shawl. Dah lama nak try, tengok budak-budak kat sini pakai macam-macam pesen. Ada yang senget kiri, senget kanan, pin atas, lilit sana, lilit sini. Ada tu macam kain selimut selonggok atas kepala. Fesyen la katakan...
aku bukan nak buat style longgok kain selimut tu, nak pakai biasa-biasa je, macam orang kebanyakan hehehhe...
aku tengok shawl ni murah-murah aje, seploh ringgit aje, kalau tudung bawal yang comey-comey tu maunya dalam RM30.
Pagi tadi macam biasa, kalut persiapkan anak sekolah, lepas diorang ke sekolah/tadika, aku pulak bersiap-siap. Dahla semalam aku tak test try tengok, pagi tadi depan cermin cam hape ntah.

Ahhh... apa aku buat nihhh...

rasa macam lain macam aje, main lilit aje lah, rasa macam pakai tuala mandi nak sidai kain pun ada....
sampai kat opis aku mintak bantuan rakan untuk pakaikan hehehhee...
dalam hati... menyesal aku wuuuwuuu...
tapi bila rakan dah siap ubah lilitan ni, macam okay pulak, not bad, cuma nak kena try and error dan tengok lagi tutorial kat youtube, huahuaa takde keja...
tapi tudung yang ada awning tu memang kena standby la, in case aku tak sempat nak gosok tudung, aku rembat aje tudung segera tuh. Tengok diorang ni macam-macam pesen, berapa lama masa diorang amik hah?

kat rumah tadi, lepas pakai shawl, bergegas keluar rumah dan ambik pasir tempat berak kucing aku. Buang najis dia dan letak balik. Pasir tu khas untuk kucing berak, odourless katanya, antibacteria dan ia jadikan the cat's litter berketul-betul senang dibuang. Pakai shawl lepas tu buang taik kucing, elokkkkk..... sama jugak, bila balik rumah aku pegi check kucing kat belakang rumah, buang taik dia. Tak sempat nak gomol anak kucing tu, kalut memanjang. Bila aku jalan dia akan mengekor. Kecik lagi, tak sampai 2 bulan kot umur dia. Masa nak keluar rumah setiap hari memang aku akan berlari-lari anak. Jiran sebelah tengok mesti pelik, apsal la tiap hari asyik lari-lari, teruk betol time management nih. Sebenarnya aku selalu awal datang keja, biasanya thumbprint purata pukul 7.45 pagi. Tapi hari ni 7.47 pagi.

okayla...
catch ya later..

No comments:

Post a Comment