Monday, December 23, 2013

hai semua!

hai awak semua!
Dalam previous entry aku sempat post gambar aje. Bercuti kat Penang, menginap kat Batu Feringgi.
Sebelum ni aku tak suka pegi Penang, sebab aku nampak kesesakan aje, macam dok kat Hong Kong pulak, ramai sangat cina. Lagi-lagi masuk Georgetown. Masa nak naik jambatan pun tensen dah sebab asyik jem aje.
Tapi bila dah round-round kat Batu Feringgi, rasa macam menarik pulak kalau diabaikan kesesakan kat Chinatown tu. Aku ni bukan suka sesak-sesak, aku rimas dan tak suka. Suasana kat KL tu aku bukannya suka, sesak, serabut, adoi sakit kepala. Dok biasa duduk di kawasan yang jarang jem. Jem sikit pun aku stress.

Kat Penang, budak-budak ni enjoy sebab dapat mandi kolam ( mana-mana pun ada kolam hehehe). Bawak naik kereta kabel, masuk taman rama-rama dan jalan-jalan kat pasar malam. Nak masuk adventure park Escape tuh, tapi mahal sangat weh. Aku baru tau kos dia mahal jugak. Tiket budak-budak RM45 seorang, dewasa RM60! Maunya semua RM210. Otak aku tak ready untuk kos tiket tu. Kalau orang dewasa tak payah masuk kira ok lagi RM90. Next time insyaAllah nak masuk, sebab Escape tu tak masuk dalam venue percutian kali ni pun. Lagi pun nak masuk tu kena standby kasut sukan. Next time ok boboy and gegurl!
Travel ke Penang ni kurang stress berbanding ke Cameron Highland dan Langkawi, sebab kitorang drive dalam 2 jam, terus ke Hotel. Kalau Cameron jauh sampai 5 jam, Langkawi pulak penat nak memunggah turun naik Ferry dengan beg, jadi leceh. So lepas ni nak pegi Penang lagi!

Errmmm... tukar cerita lain pulak.

Aku ada mencuba beberapa menu lain dalam menambah kepelbagaian makanan untuk keluarga.
Baru-baru ni masak chicken chop black pepper, the taste was good! Succeed!



Semalam pulak buat durian crepe, pun bos kata the taste was good! Succeed!
Percubaan pertama berjaya walaupun kulit durian crepe tu pada mulanya tak sempurna sebab tak tau teknik lenggang atas non-sticky flat pan tu. Masuk adunan tepung kali kedua dah tau lenggang, cuma saiz pulak besar dan kecik. Next time aku buat kasi lawa baru boleh taruk gambar kat sini hehehehe....

ok sedikit update pasal kucing pulak, sekarang ni anak kucing aku tinggal 2 ekor saja selepas 6 ekor mati akibat selesema. Hidung dia tersumbat sampai tak boleh bernafas. Tadi sebelum pergi kerja aku bagi setitik paracetamol budak-budak. Kawan aku cakap tak sesuai bagi ubat manusia, tapi aku ikhtiar je la untuk hari ni, daripada tengok diorang mati sekor-sekor.
Dok belek-belek blog pasal kucing juga membawa aku kepada

kakimotong.blogspot.com

Very nice blog for cat lovers, penyayang betul tuan blog merangkap tuan Cat Village yang mengumpulkan kucing-kucing terbiar. Dapat pahala tau bela kucing ni, cuma cabarannya tak mau kucing berak kat rumah jiran, tu yang risau.

oklah, that's all for now..
tata..

No comments:

Post a Comment