Wednesday, December 18, 2013

my cat is gone :'(

baru semalam aku post gambar my small kitty.
Semalam selepas bagi dia minum susu pukul 11 malam, aku kunci jam pukul 3 pagi. Nak bangun feed dia. Tapi aku tak dengar alarm sebab aku lupa kuatkan volume kat hp aku.
Malam tadi siap mimpi lagi kucing aku tu, isk isk.... sampai terbawa-bawa dalam mimpi. Mimpi aku feed dia, dan dia minum susu sungguh-sungguh. Dalam mimpi tu aku jumpa mak dan Wan sekali, lokasi jadi kat rumah kat KB pulak ehhehe...
bila aku dengar 2nd alarm pukul 6 pagi, terus aku bangun ke dapur tengok dia dalam kotak. Masih hidup, aku bagi susu, dia minum sikit-sikit. Lepas tu bunyi mengeow lepas tekak dia basah kot. Habibi bangun tido tengok aku dok belek-belek kucing atas tapak tangan.
Sedih pulak dengar dia mengeow beberapa kali pagi tadi. Lepas tu aku siap-siap nak pergi kerja, sebelum keluar rumah aku bagi susu sekali lagi.
Tadi masa tengahari aku balik rumah tengok.
Suspen aku bila masuk dalam rumah pegi jenguk dalam kotak. Bila pegang rasa sejuk dan keras sikit.
Huhuuuu dah mati dah kitty aku...
Sedih sebab aku dok belek-belek dia. Kalau aku tak belek takla sedih sangat, macam yang sekor lagi tu.
And again, aku percaya, kucing ni came to me for reasons. Only Allah knows...
sekarang 8 ekor tolak 2 ekor, tinggal 6.
Kali ni anak ibu kucing ni banyak monyok, aku percaya sebab dia dok punggah sana sini, anak dia jadi lembik. Yang dulu gemuk-gemuk je 8 ekor.
Poor cat, habibi kata kitty tu kena strok kot sebab mak dia asek dok gonggong dia baru-baru ni. Sebab dia jadi dok tergolek tak bangun-bangun.
Bye bye cat, nasib baik aku ada ambik gambar dia...
next time when the day of resurrection, do mention my name and my family!

No comments:

Post a Comment