Wednesday, May 18, 2011

Happy birthday to me!

Happy birthday to me!

Apa perasaan aku bila sambut birthday? sebenarnya aku tak pernah sambut birthday pun...just receiving warm wishes from family and friends...kenapa aku tak sambut? sebab bukan budaya dari kecik untuk sambut birthday...tapi bila ada yang wish aku rasa terharu..sebenarnya aku jenis tak suka perhatian..for example kalau birthday orang akan nyanyi birthday song dan buat surprise party lalu terkejut beruklah akan orang yang di surprise kan tu ( eleh sebenarnya dah agak dah )..aku bukan jenis attention seeker, aku lebih suka orang buat tak tahu, low profile kunun hehee....
aku tak kisah pun kalau orang tak ingat, atau tak bagi hadiah..yang penting hubby aku ingat...tapi masalahnya dia buat-buat macam tak ingat!!!...wishes would be great (tetiba dapat sms dari kakak aku wish happy birthday!)...seingat aku dia hanya pernah bagi hadiah sekali je, masa dok bercinta-cintun dulu! seekor teddy bear yang di beli kat luar negara (masa tu dia masih belajar kat sana) , siap pos ke Malaysia..aku gumbira tak hengat masa tu ! lepas tu masa tahun pertama kawen dia masih wish..lepas tahun seterusnya dah tak wish dan tak ada apa-apa, cuma sejak 2 tahun lepas je dia beli kek...

This year aku tak dapat apa-apa hint lagi hari ni, kalau tak ada jugak rasa nak muncung jugak sikit-sikit....birthday is nothing but when someone remembers it, it means that he cares! There's nothing to lose to make someone happy right! Tapi kan...takpe lah, sebab aku pun tak pernah celebrate birthday dia...dan aku jugak sama sebab pernah bagi hadiah sekali je yang dipos ke Germany masa tahun pertama bercinta cintun hahahaa!!! so dua kali lima....

Tapi hakikatnya bila sambut birthday, maknanya bukan umur makin lanjut, tapi umur makin pendek dan semakin dekat dengan kubur...dahla amalan tak seberapa...setiap hari dok buat dosa...cuma kudoakan semoga sihat tubuh badan dan sentiasa diberkati dan dilindungi Allah S.W.T...Zum geburstag fur dich! I'm wishing it to myself.....

2 comments:

  1. happy bday mama rock:) sori ya sb tak pernah wish bday..maklum lah bday sendiri pun tak tahu bilo hehe.Semoga panjang umur dan murah rezeki.Amin.

    ReplyDelete
  2. thank you muahhh!!! i'm getting older...tahun depan masuk 3 series..OMG!!!

    ReplyDelete