Friday, May 13, 2011

mandi dengan sabun je?

mandi dengan sabun je? heheheh apa yang aku nak cerita ni sebenarnya? heheee...
kebiasaannya kita akan mandi dan bersihkan kulit kita pakai sabun, betul tak? dan terdapat pelbagai jenis sabun, krim mandian dan pelbagai haruman....maka..mandi dan sabun dan mandi la kita.....
ok..apa yang berlaku selepas itu? baiklah..cuba anda sental kulit anda kat mana-mana part seperti tangan atau bahu atau part yang mudah berpeluh..what happened? akan ada daki yang keluar..see...sabun sahaja tak cukup ok! so nak buat macam mana? jawapannya adalah sentalla badan anda dengan lulur....alamak...mahal sehhh nak pegi spa!!! hahaa jawapannya adalah..tak payah pegi spa...buat sendiri....

favourite lulur aku adalah bedak bunga rambai...kenal tak? yang kaler kuning dan ada juga putih..aku suka yang putih sebab tak lekat warna kuning kat kulit.

bila nak mandi tu ambik la agak2 satu cawan, lepas tu campurkan dengar setengah cawan beras (blend ngan blender kering)...campurkan dua-dua tu baru best sebab bagi dia kasar sikit...campurkan dengar air bagi sebati..jangan cair sangat...
bila mandi sapu kat badan dan sental la sampai kering......dan bila bilas...fuhhhh memang kulit terasa licin, tanggal segala macam daki kat kulit, kulit rasa bercahaya je..boleh jugak sental kat muka..tapi tak perlu buat selalu...2 kali seminggu atau sekali seminggu dah ok...aku dok biasa buat ni sejak sebelum kawen...bila dah kawen memang rutin aku dah ni...dalam 20 minit kat bilik air, tak payah la sampai berjam-jam kang tanggal pulak kulit tu nanti huhuuu....

kalau muka je licin tapi kalau kulit berdaki, fail juga..isk..isk...lagi-lagi bila tengok part kaki..jemmmm.....so kalau jaga, biar jaga semua ya!!!

selamat melulur di hujung minggu!!!

ps : abang aku jual lulur bedak kulit rambai ni, boleh contact abang aku Imran 012-2521043

2 comments:

  1. sabun kulit rambai?hehe kenangan tak dapat dilupakan ..antara kita berdua je ya pstt jangan dok gege:)

    ReplyDelete