Thursday, January 19, 2012

Buah limau purut....


Aku suuukkaaaaa sangat bau buah limau purut. Baunya sangat harum dan fresh!! Bila terbau buah limau purut, aku teringat ketika dekat-dekat nak kawen dulu. Memang dalam bilik air bau limau purut je sebab setiap kali mandi dok sental dengan buah limau purut. Aku biasa beli buah limau purut ni kat pasar malam atau pasar minggu. Dan ianya bukan selalu ada.

Kadang-kadang saja-saja je aku genggam dan cucuk kulitnya dengan kuku nak bagi aromanya keluar. Bau dia macam relaxing aje. Kalau kita cucuk kulit limau purut ni, akan keluar sejenis essence yang wangi, nak kata berminyak sangat pun bukan, nak kata air pun bukan.

Bukan setakat buah limau purut yang bermacam-macam kegunaannya ( korang google sendiri la, aku malas heheh), malah daunnya juga wangi. Kalau makan tomyam, aku makan dengan daun limau purut tu sekali hehhhe. Teringat aku ketika bujang dulu, suka sangat masak tomyam. Wan pesan supaya jangan bubuh banyak sangat daunnya sebab nanti baunya kuat sangat dia tak boleh nak makan (dan aku tak mendengar kata Wan, degil kan aku ni!).

Tapi paling best buahnya kita gunakan ketika mandi. Macam aromatheraphy pulak, i like it!!!
boleh ganti deodorant ni korang tenyeh la masa mandi.

oh ya, lupa cerita pasal cili api kat sebelah tu. Pada mulanya aku memandang enteng padanya kerana ia kelihatan seolah-olah macam cili hiasan sebab teksturnya licin. Aku beli kat peniaga siam kat pasar malam, tentunya made in siam. Tapi rupa-rupanya pedas berdengunggggggg!!!!

oklah nanti cari buah limau purut dan cili api kat pasar malam okehh...

No comments:

Post a Comment