Sunday, January 29, 2012

From kedai lalat with love

Bukan nak tunjuk budak baju putih ni, tapi kedai kopi kat belakang. I spotted Wan sitting there on 4th February last year

Ini namanya budu kampung.. ada berani?

Mak pesan kelapa, sebiji RM1.30

Lorong ikan kering

Doroyan...


Bangunan kedai yang baru dibina...

27 Januari lalu, pada hari Jumaat, aku ke Kedai Lalat / Pasar Kota Jembal dekat dengan Kampung Pulau Melaka (Dekat rumah Tuan Guru Hj. Nik Aziz).

Kunjungan aku ke sana adalah setelah hampir setahun sejak aku mengunjunginya bersama arwah Wan tercinta, iaitu pada 4 Februari 2011. Pada Jun 2011 aku ke sana tapi dengan mak, sebab Wan sudah tak larat nak ikut.

Lainnya rasa kali ni, bercampur sedih serta sayu, sebab it has been his favourite place during his lifetime. Kedai Lalat sinonim sangat dengan Wan. Selepas Wan pergi, aku dan mak belum berkesempatan ke sana. Baru-baru ni aku pergi tanpa Mak sebab she wasn't well. Hati jadi tak begitu teruja, hilang tarikannya tanpa Wan. Kalau dulu-dulu, Wan ke sana dengan menaiki motosikalnya sahaja. Bila dah uzur, anak-anak membawanya dengan menaiki kereta.

Kalau tanya adik beradik aku, mereka akan kata sedih ke Kedai Lalat sebab Wan dah tak ada.
I miss those moments so much.

No comments:

Post a Comment