Saturday, June 23, 2012

Cepat...cepattt....nak siap dah!!!

Aku nak ke UUM petang ni mengadap encik supervisor, dan seterusnya jumpa Madam Latifah, dan kemudian hantar report untuk buat hardcover.

Kadang-kadang bila nak print pun boleh timbul masalah besar yang membuatkan aku tensen.
Semalam aku tidur pukul 4 pagi. Aku sakit hati sebab bila print out, keluar page belakang. Aku nak tengok page depan. Banyak kali berlaku dan aku asyik cancel dan cancel printing. Ntah berapa banyak paper terbuang. Masa tu rasa nak hempuk dah printer ni. Rasa nak baling dalam longkang depan rumah pun ada. Macam-macam yang aku buat, tekan butang macam-macam, restart, tutup suis buka balik, tapi tetap jadi cenggitu jugak...

Ohh.... rupanya aku yang nak kena hempuk dan nak kena baling dalam longkang, sebab memang printer ni dia keluar yang dari page belakang sebab ia susun dokumen tu siap-siap warrgghhhhhh!!!! Padahal aku dah print dah satu set. Masuk set ke tiga aku dah jadi pening sebab sebelum tu aku print page tertentu aje, so dia keluar as expected. Bila aku print satu set, dia akan keluar appendices, dan  aku rasa macam salah. Warrgghhhh nampak sangat otak dah mengalami penuaan dan neuron-neuron mula merosot. Ni la akibatnya malas berfikir heeeee...nampak gayanya kena banyak berfikir benda-benda yang kompleks dan analitikal lepas heeee... Otak dah jadi slow dan lembab hayyaaa!!!!

Kalau le aku ni ditentukan kerjaya ikut kepala otak aku ni, rasanya aku sesuai kerja angkat kotak-kotak kat gudang kot. Tak payah nak fikir. Ataupun jadi Mak Guard, atau pengawas peperiksaan. Jadi jurutol pun ok, aku hulur tangan bagi tiket tol aje. Haiihhhh pemalas betul. Camna la aku jadi seorang yang intelek ni. Tahap kemalasan yang tinggi, nak fikir pun malas, kan dah jadi slow ni.....

Sebenarnya aku dok sorang aje ni. Anak-anak ikut abahnya balik kampung bersama Tokwan, Tok dan makciknya (adik bongsu habibi). Sebenarnya kelmarin diorang hantar adik ipar pegi lapor diri sebagai guru pelatih kat sekolah di Jitra. Habibi tinggal keretanya kat kampung dan datang sini naik van FIL. Klasik betul van tu hehehe, bawa 40-50kmj aje. Maghrib baru sampai sini kelmarin. Naik van sebab nak angkut motor untuk kegunaan adik ipar kat sekolah. Maka pagi tadi diorang bertolak pulang ke Sg. Petani, dan habibi akan kembali petang ni dengan keretanya. Kanak-kanak ribena suka naik van tu, hehehe adventure. Van tu FIL biasa guna untuk naik bukit tengok dusun, memang lasak. Aku tak ikut serta sebab nak pegi UUM hari ni.

Rasa pelik pulak bila dok sorang kat rumah ni.

Sambil-sambil tadi dengar ustaz kat TV AlHijrah bagi tips pilih bakal suami.
Katanya, nak tau perangai bakal suami, tengok bila dia sedang lapar dan letih. Kalau dia berperangai baik ketika lapar dan letih, maknanya he is a good candidate.

Ohh..perangaiku tak elok bila aku lapar dan letih hehehhee (nyaris-nyaris printer jadi mangsa)......terbalik la pulakk...
wahai habibi, terimala bini mu ini seadanya hehe....

ok dah siap print set ke 5.
Yahuuuuuu aku tak payah stay up lagi....
syukur...


No comments:

Post a Comment