Tuesday, June 26, 2012

Vacation?

Ohh....
rindu kat Shenzen, rindu kat Disneyland....
bila nak pegi lagi ntah??
So, where is our next destination?
hehehhe aku ada merancang dengan habibi untuk ke beberapa tempat, nak merasa tempat yang lebih jauh dari Hong Kong.
Tapi kata habibi, yang penting adalah kena saving, bila dah banyak saving, bolehla nak kemana-mana saja!
Kata habibi, kalau dia ada pegi conference kat mana-mana, bolehla aku ikut, dah save flight ticket satu kepala dan juga hotel. Heeee tergedik-gedik nak melancong ni.

Sebenarnya aku berasa lega sebab aku dah tak perlu saving untuk bayar yuran pengajian master..legaaa!!! dan aku juga tak saving untuk melancong, buat masa sekarang belum lagi. Tapi lepas ni memang kena saving balik. Sebab tu la sekarang ni aku shopping tak fikir 10 kali macam dulu hehehe... tadi baru lepas beli baju 2 helai. Tahun lepas memang rasa 'sempit' dan 'terkepit' sebab aku simpan 1 per 3 daripada gaji aku untuk tabung melancong dan yuran pengajian. Dah lama aku tak shopping dengan gumbira! Sekarang masanya nak enjoy!!! Tambahan pula aku buat bisnes sikit skang ni. Mudah-mudahan memperoleh lebih rezeki dari-Nya, amin.

Sebenarnya aku lebih senang beli keperluan aku sendiri. Macam kesian pulak nak pow duit habibi. Aku tak sampai hati nak perabih duit dia. Kadang-kadang bila aku takde duit, dan aku berkenan dengan sesuatu barang, terpaksa pendamkan dan diam saja, rasa sedih pun ada sebab tak dapat apa yang aku nak. Tapi nak buat camna, aku bukan jenis yang meminta-minta...huhuuuu isteri mithali la kononnya ngengeee.... Kalau aku shopping pakai duit aku sendiri, aku tak rasa bersalah kalau nak belanja banyak sekalipun. Tapi tulah, I'll feel a bit upset when I can't get what I want, and I won't ask him to buy it either.

So...that's why I want to get anything that I want, sebelum aku saving untuk melancong.

Money--money..money

No comments:

Post a Comment