Sunday, June 10, 2012

Monday again....

Kerongkongku gatal-gatal...
dah seminggu batuk-batuk. Mujur tak kronik. At first I didn't feel comfortable with my chest. I'm getting better now, alhamdulillah.

Aku masih dok berbincang dengan my buddy pasal projek kami tu. Hehee, macam besar je bunyinya. Dia akan jadi supplier aku nanti. Produk made in Kelantan, imported from Kelantan. Tunggu aje masanya. Cakap lebih-lebih tak guna takut tak jadi kenyataan.

Sebenarnya aku nak cerita pasal kawan baik aku ni. Kawan lama sejak zaman sekolah, sejak di tingkatan satu lagi. Kiranya dah 17 tahun la kami berkawan. Hehee pernah aku gaduh besar dengan dia. Sebabnya adalah main dam! Hhahaa bodoh betul gaduh sebab tu. Aku lawan dam dengan dia, tapi aku kalah. Aku tak tau ada teknik macam tu untuk makan buah dam tu, jadi aku bangkangla. Last-last gaduh tak bertegur sapa berminggu-minggu jugak. Aku yang asalnya dok kat sebelah dia dalam kelas, terus pindah dok belakang. Hehehhe sengal betul! Kawan-kawan semua tau, diorang cuba gak bagi kami baik kembali. Akhirnya setelah penat bermasam muka, aku bubuh kad mintak maaf dalam beg sekolah dia. Hehehhe berdamai akhirnya, memang salah aku sebab aku tak tau teknik yang dia guna tu, jadi aku ingat dia tipu. Otak kanak-kanak lagi masa tu, umur 14 hehehe...

Tapi she remains as my buddy until now. Aku perasan satu benda, kawan-kawan yang penah gaduh dengan aku, gaduh gila-gila punya, last-last akan jadi kawan baik aku ehheheh. Aku juga ada team-mate yang aku pernah bergaduh gila-gila, aku marah betul kat dia sampaikan muka  aku merah padam macam cili. Dia pun sama, tuduh macam-macam kat aku. Aku pun serupa hehehe, last-last skang ni baik aje, siap call aku lagi bila ada apa-apa masalah bab-bab studies.

Masa matrik pun sama, aku gaduh dengan kawan aku. Dia tu susah betul nak bangun tidur. Pagi tu ada lab Fizik, kena jalan jauh. Aku kejut tak bangun-bangun jadi aku tinggal la. Takkan aku nak tunggu. Last-last gaduh hahhhaa, dia marah aku tinggal dia. Tak pernah lagi aku jumpa orang tido mati sampai tahap tu.Tapi kami jadi kawan baik lepas tu.

Aku jarang nak marah orang, tapi bila aku marah sangat, memang muka berubah kaler macam cili api merah la. Aku tak payah kata apa tapi tengok muka macam tu tau la aku marah. Tapi dah lama aku tak marah macam tu hehehe, semuanya sebab salah faham. Biasanya ada le sebab aku jadi marah gile tu, aku ada alasan aku sendiri. Mestilah aku pertahankan diri aku hehehe.. kalau salah aku sorang, takde la aku jadi sampai macam tu.

Ohh....tak semestinya nak kena gaduh besar baru boleh jadi kawan baik. Tapi at least mesti ada juga selisih pendapat yang membuatkan hubungan persahabatan tergugat sedikit. Sekarang bila dah menginjak dewasa, malas dah nak pening-pening. Sebenarnya aku ni mudah dibawa berbincang, easy going person, mudah kira kata orang Kedah. Buat tak kena kat aku, aku marah le hehehe... (skang ni aku dok berbalas mesej dengan bekas seteru aku dulu heeee)

Okla, sebenarnya aku dok tunggu maklumbalas dari supervisor aku ni. Baru email dia. Aku belum repair report.

No comments:

Post a Comment