Wednesday, June 27, 2012

Penyejuk mata.... penawar di hati....


Pagi tadi, aku menghantar anak-anak ke tadika, sebab abahnya ada seminar kat Penang. Kelam kabutla uruskan mereka seorang. Si adik pulak nyaris-nyaris nak mengamuk, nasib baik aku berjaya pujuk. Si abang pun sama, bila pakai baju, nak pakai yang panas-panas baru seterika, jenuhla aku nak buat. Bila dapat baju yang sejuk, muka nak bad mood.

Finally berjaya siapkan diorang dan turun dari rumah jam 7.18 pagi.

Sampai kat persimpangan lampu isyarat , dari jauh aku tengok lampu isyarat tak menyala.

"Alamakkk!!!! Lampu mati!" kataku sambil panik...

dalam fikiranku, macam mana le aku nak cross simpang empat tanpa bantuan traffic light... argghhh
camna ni camnaaaaa???

Tiba-tiba Faiz berkata...
"Takpe lah, nanti mama tengok kiri, tengok kanan...
tak ada kereta mama jalan la."

waduhhh....
serta merta aku jadi rileks dan lintas macam biasa...
(padahal kereta tak banyak pun!)...

oh my son....
anak-anak penyejuk mata, penawar di hati....
semoga dapat jadi anak yang soleh dan solehah...
semoga dapat jadi anak-anak yang didadanya ada Al-Quran dan Hadis...
amin...

No comments:

Post a Comment