Sunday, September 11, 2011

tak buleh nak main-main dah!!!

Lebatnya hujan di luar...mencurah-curah membasahi bumi...
syukur alhamdulillah kepada Tuhan Yang Maha Pemurah....

pagi tadi aku ke UUM jumpa supervisor...tunjuk proposal projek aku....
alhamdulillah he is a nice supervisor and I can see he is very helpful..syukran!
Dan nampak gayanya aku tak buleh lari daripada Java programming which is I feared the most but I really want to learn the language as I always have passion on it....
syukur I found the right person that can guide me on Java programming. Sebelum ni aku susah hati bila got stuck sebab tak tau nak refer pada siapa, ada la lecturer arab tapi leceh tuh nak communicate sebab arab...lecturer melayu lebih understanding dan sesuai la....
aku juga bincang dengan dia pasal the right way to learn Java..yeah it is easy to learn on the theories, but when it comes to application, then on which part to start, tu mula pening...tapi memang aku dan Java ditakdirkan bersama heeee........

oh....aku kena mula disiplin mulai sekarang sebab banyak benda aku nak study dan practise nih...adoi...cuak pun ada ni...mampukah aku melakukannya....the same feeling when my degree project supervisor suggested her ideas on my simulation project. At first It looked impossible, but ahamdulillah at the end I managed to work it out! ohh...hanya keazaman dan disiplin yang dapat majukan aku, tak mau la warm warm chicken shit!

Dup dap..dup dap....
Semoga segalanya berjalan dengan lancar, I wasn't that stupid right? hahaa....

No comments:

Post a Comment