Sunday, September 25, 2011

2nd meeting with supervisor.....

Kelmarin aku bertolak pulang dari Sungai Petani lebih awal, iaitu lepas lunch terus keluar. Sebab petangnya aku nak jumpa supervisor kat UUM. Pagi tu aku masak awal sikit. Gulai kari ikan je. Dah lulus la buat kari utara ni..boleh laaa....sebab aku dah boleh take over mak mertua aku kat dapur...

Masa nak balik, mak mertua cakap terima kasih sebab tolong masakkan lunch sebab dia sibuk dengan cucu baru lahir. "Alah.." kataku spontan tapi tak habis ayat, sebab masa tu kalut nak balik dah..."bukan orang lain nak makan, kami juga yang makan.." kataku dalam hati hehee....di atas meja mak mertua tapaw siap sekali dengan ulam dan sambal belacan untuk dibawa balik. Dia tau aku ni hantu ulam.

Hehe hari sebelumnya aku tolong mandikan baby yang berumur seminggu....heee...ngeri juga aku nak pegang...maklumlah anak aku yang kecik dah 3 tahun lebih. Ketika nak mandikan baby tu, aku mintak tolong hubby pegang.."eh....tak ingatlah..." katanya...kami ketawa dalam bilik air..."Dikya jangan tengok ya!" kataku kepada adik ipar yang tua 2 tahun daripada aku. Mesti dia risau bila aku mandikan anak dia hahaaaaa....."Mandi la macam mana pun.." katanya sambil tersengih...

Orang selalu tanya, bila lagi nak tambah anak yang ketiga..."Oh...aku nakkk..." kataku..".
Tapi bukan sekarang..hehee...tunggu anak aku besar sikit...aku baru nak tidur lena..nak melancong sana sini hehee...
" sambungku lagi.

Mana cukup anak 2 orang je, sedangkan anak ramai pun bukan semua boleh jaga mak bapak. Semoga anak-anakku dan anak yang akan datang menjadi anak yang takut pada Allah... amin... Dulu targetku bila umur 30 aku akan ada 3 orang anak, tak lama dah tu...tahun depan!!! hehee....seram masa beranak tu pun masih di ingatan.... ohh...bagi la aku repair body, makan makjun dulu aha! Lagipun tak lama lagi nak masuk rumah baru, lepas tu la kita kira lain....apa pun andai Tuhan nak bagi, aku terima dengan penuh gembira! Hmmm..tiba-tiba teringat kat mak dan wan yang membesarkan kami adik beradik yang ramai...susah payah tidak pernah merungut. Terima kasih mak dan wan kerana membesarkan kami. Aku tidak pernah menyesal mempunyai ibu dan ayah sepertimu. Dan aku tidak pernah minta ditukarkan ibu dan bapa lain walaupun hidup kita susah. Oh..sentimental pula....

Ohh...sambung cerita di atas pulak...
lalu kami ke UUM pada pukul 2.15 petang. Pukul 3 aku terlelap sebab mengantuk. Kira-kira pukul 4.15 petang aku sampai di perkarangan FTM UUM. Masa tu kanak-kanak ribena dah terlelap dah. Kataku kat hubby, nak jumpa sekejap saja. Lalu terus aku menaiki tangga ke tingkat 3. Bilik 3010. Pada 2 minggu lepas aku dah jumpa dah En . N. Tapi kenapa aku masih sesat tak jumpa-jumpa jugak ha?? Memang setiap kali nak cari bilik lecturer aku mesti akan sesat dulu hahaaa......pening aku nak cari, confuse! Lepas tercungap-cungap berlari-lari anak, akhirnya aku jumpa juga..err..rasanya aku dah lalu bilik ni tadi...

"Ingatkan tak datang dah.." kata En. N sambil tersengih sebaik saja aku memberi salam dan masuk. Aku hanya tersengih. "Saya tersesat.." kataku. Lalu kami pun berbincang pasal projek aku. Dia suruh aku guna Netbeans pulak instead of Eclipse. Lepas tu, buku yang aku baca tu buku lama, patutla aku ikut instruction dia buatkan aku lagi pening..adoiii.....

Tadi baru lepas save installer versi terbaru...lama jugak nak save...kejap lagi aku nak try install pulak...dulu aku download file tu dari website Sun Microsystem, sekarang Oracle dah amik alih, so masuk website Oracle la. Installer yang aku guna selama ni tu version lama, dari website lama. Oklah...aku nak sambung kerja. Harap semuanya ok kali ni...yuran dah bayar...tunggu nak mengaji bagi habis je...


2 comments: