Friday, September 9, 2011

Dental care...


Selain memberus gigi dengan sempurna sekurang-kurangnya dua kali sehari, kita seharusnya membiasakan diri menggunakan floss serta mouthwash supaya gigi BETUL-BETUL bersih dan sihat. Aku menggunakan berus gigi, floss dan mouthwash jenama Oral B. Bebenang floss Oral-B adalah halus untuk melalui celah-celah gigi. Kalau setakat memberus gigi semata-mata, sisa-sisa makanan takkan dapat dikeluarkan sepenuhnya.

Kalau la aku terlelap kerana keletihan tanpa memberus gigi, sudah semestinya aku tidur tidak senang hati dan sebaik sahaja terjaga, aku akan terus bangun memberus gigi.

Oh...jangan lupa jumpa dentist untuk melakukan scaling jika gigi anda berkarang.

Anak-anak aku pulak jenis kuat makan coklat dan gigi pulak jenis tak kuat, senang rotten. Aku harap bila gigi kekal tumbuh, penjagaan gigi dapat diteruskan dengan lebih sempurna. Sekarang ni kalau diorang mengantuk dan tidur, takkan aku nak kejut kan..

okaylah selamat menggunakan floss sebagai rutin harian.... boleh check website www.oralb.com

al-fatihah...dah 67 hari...

No comments:

Post a Comment