Sunday, December 11, 2011

161 hari dah...

Dulu...2009

Kini....2011

4 Julai-12 Disember 2011- dah 161 hari Wan pergi...
I miss him so much! When I miss him, I'll kiss the wallpaper in my handphone.
Aku boleh rasa ketika aku tidur yang aku mimpikan Wan, tapi biasanya aku lupa.. tapi aku boleh rasa he is very close to me.
Gambar kat atas menunjukkan bangsal tempat korban lembu dilakukan pada hari raya Haji, tahun 2009 dan 2011. Bangsal yang sama.......without him.
I pray for him in my 5 times prayers, never missed!
Aku tak pernah mimpi yang tak elok pasal Wan.
Minggu lepas aku mimpi Wan duduk di atas kerusi melihat ke arahku. It was very fast, but I thank Allah for giving me the chance.
I love him and miss him soo...sooo much!

Kelmarin aku ikut mak mertua pergi ke rumah makciknya. Makciknya cuma tua 2 tahun daripadanya. Turut tinggal bersama makciknya adalah mertua makciknya yang sangat tua dan uzur. Katanya berumur 87 tahun tapi aku rasa lagi tua. She was so skinny. Masih boleh berjalan slow-slow tapi selalu mengadu sakit dada. Ketika dia terbaring di kerusi panjang, aku duduk di hujung kakinya. Lalu aku memegang tangannya. Rasa tulang je. Melihatkan aku yang memegang tangan Toknek tu, Faiz meniru dengan turut sama memegang tangan Toknek. Bila aku pegang paha Toknek, Faiz pun pegang juga.

"Kenapa tulang je?" tanya Faiz....
aku hanya tersengih.

Sebenarnya aku saja nak ajar Faiz ni supaya jangan takut atau geli. Nak ajar dia supaya kasih kat orang tua. Bila salam dengan Toknek, aku teringat kat Wan. Mana tau itu merupakan kali terakhir aku salam dengan Toknek sebab dia tak larat sangat dah aku tengok.

Moralnya, kasihanilah orang tua, agar anak-anak akan kasih kepada kita apabila kita tua kelak....

No comments:

Post a Comment