Tuesday, December 27, 2011

My daughter dah masuk tadika!

Pagi tadi adalah pagi yang agak kelam kabut bagi aku (bukan ke tiap hari ke?),
anakku yang kecik start masuk tadika bersama abangnya hari ini. Sepatutnya bulan Januari tahun depan tapi cikgu tadika tu, teacher Saras kata boleh dah nak hantar awal pun.

Semalam kami beli barangan sekolahnya seperti pensir warna, pensil, pemadam, berus gigi, seluar, baju dan selipar baru. Kami mak bapaknya yang excited terlebih. Beli sikat dan cekak rambut la, macam-macam.

Semalam dah pesan dah supaya jangan nangis bila bangun pagi. Tapi mungkin sebab tak biasa, dia jadi moody tak mau bekerjasama bila disuruh pakai baju. Hehee, kena la sebijik dengan abah dia hehehe... abahnya seorang yang sangat penyabar, amat-amat penyabar hehe, tapi kalau susah sangat nak bekerjasama nanti kena la sebijik.

Masuk dalam kereta teresak-esak dok atas riba. Semalam aku dah siapkan semua kelengkapan dalam beg. Tapi disebabkan dia moody, jadi lewat jugak hari ni.

Masa dekat-dekat nak sampai kat sekolah, aku imagine dia akan meraung sambil peluk kaki aku tak mau masuk dalam pagar sekolah. Tapi sangkaan aku meleset sama sekali hehehe. Ketika hampir tiba di depan pintu pagar, terus dipakainya cekak rambut, lalu bingkas bangun mencari selipar barunya di bawah. Masa aku bukak pintu kereta, aku ingatkan dia nak tutup balik, tapi rupanya dia nak buka tak sabar nak turun heheheh.. syukur alhamdulillah...

Bersama abangnya yang memimpin tangannya, aku hanya memerhatikan dari tepi kereta, mereka bersama-masa masuk ke dalam pagar dan minum susu botol depan pintu hehehe, tak menangis pun! Good girl! Sebab dari awal-awal lagi kami dok ceritakan keseronokan di sekolah abangnya. Lepas tu kelmarin ketika isi borang pendaftaran, dia dah tersengih-sengih melilau tengok gambar-gambar karakter kartun di segenap pelusuk tadika. Cuma dia tak biasa bangun mandi pagi, jadi moody. Aku harap esok dia mula membiasakan diri. Tak sempat nak ambik gambar sehhh.... dah lewat!!!!!

Both of them are adorable! Syukur, the gifts from Allah... syukur alhamdulillah for granting me happiness....

No comments:

Post a Comment