Monday, December 5, 2011

Kuala Perlis....

Hari ni broadband laju pulak, jadi aku bubuh gambar-gambar weekend lepas.

Depa kata, Kedai Mona ni glemer!

Senarai harga...
kami beli ikan gerut bakar 2 ekor, 1.8kg, ketam berempah sekilo (3 ekor) RM33, campur petai bakar dan terung bakar, total RM89, not bad kan..

Pilih pilih piiilihh!!!!

Pada petang Ahad selepas pulang dari Langkawi, aku dan abang aku ke Kuala Perlis sekali lagi untuk beli ikan bakar. Sebelum ke jeti kami round ke Sungai Berembang beli belacan fresh. Kat Sungai Berembang tu terdapat deretan kedai belacan yang terletak di pesisir pantai. Belacannya masih fresh dan murah pulak tu. Ketika balik, kami singgah beli kerang gergasi di tepi jalan.

Cuba korang tengok saiznya, mak ai 2 inci!!! Memang kerang gergasi. RM10 dapat 3 kilo. Masalahnya ialah bila nak cuci. Kami guna 3 jenis berus. Berus besi yang ketiga baru tanggal bulunya (macam lumut). Rasanya macam kerang biasa cuma ianya sangat besar. Hubby aku kata, namanya kerang bulu.



Kerang purba??

Meh 5 kilo!


5 cm!

Nanti aku sambung lain ok....

No comments:

Post a Comment