Friday, December 9, 2011

Merajuk tak jadi.....

Hahahha lawak betul....
disebabkan penat ni, mula la nak sensitif, nak merajuk kihkihkih.....
lepas tu bila sama-sama merajuk, bila berpaling tengok muka masing-masing, buleh pulak tersengih dua-dua kahkahkahh...... payah nak gaduh!

sebenarnya aku dok teringat kat sorang student aku yang aku jumpa siang tadi. Lama tak jumpa, aku dapati badannya sedikit susut berbanding dulu, berisi.
"Saya kurang sihat.." katanya apabila aku menegur bedannya yang kurus.
"Sakit apa?" tanyaku ingin tahu.
"Kanser.." jawabnya sambil melihat aku yang berada sedikit tinggi di atas stage.
"Sakit apa?" tanyaku lagi minta kepastian.
"Kanser..." jawabnya perlahan.
Terkejut aku dibuatnya.

Dia mengidap kanser pangkal hidung stage 3....
gulp.....
tak terkata aku dibuatnya....
dan aku tanya camna boleh detect...
katanya, dia rasa sakit telinga dan leher membengkak. Bila check kat hospital pada April lalu, masa tu kat tahap 1. Cepat juga merebak ke tahap 3.
Aduhhh...aku berdoa semoga dia tabahkan hati dan menjalani rawatan terbaik untuk pulih...
walaupun kanser itu sangat digeruni kerana 'sukar' dipulihkan, aku berdoa agar ubat-ubatan yang diambilnya mampu memanjangkan hayatnya serta menjadikannya lebih sihat dan bertenaga. Dia seorang budak yang baik dan pandai.

Speechless aku sekejap dibuatnya....


(setelah sejuk, aku delete entry yang lalu hihiiiiii)

No comments:

Post a Comment