Thursday, December 1, 2011

Capati Labu Sayong

Pagi ni kami breakfast kat kedai Capati Labu Sayong kat Bintong, Perlis. Kata kawan aku, kedai capati ni famous kat sini. Tapi tadi aku tak makan capati sebab aku makan nasi lemak. Aku suka makan Capati Beseri yang terletak di tepi jalan dekat dengan traffic light di jalan Beseri, Perlis. Kalau korang ke Padang Besar mesti lalu depan kedai dia di sebelah kiri. Aku suka capati dia sebab kepingan capati dia nipis. Tak rasa berketul-betul tepungnya.

Aku suka perhatikan cara diorang buat capati.
"Kalau dia (pembuat capati) demam, siapa nak buat capati?" tanyaku sambil memerhatikan abang capati tu buat kerja.
"Tak makan capati la kita.." jawab kawan aku.
Sebab aku tengok dia sorang je dok buat. Kalau kat Beseri dia ada assistant yang membantu.

Jadi sesiapa yang datang ke Perlis boleh la singgah ke kedai capati mereka ni.

Mak, abang dan kakak aku akan sampai petang ni. Rumah aku masih bersepah sebab tak sempat nak kemas lagi. Kemas pun macam tak kemas jee.....tengahari ni nak balik sembunyikan kain yang berbakul-bakul tu. Petang ni aku nak bawa diorang beli buah durian kat pasar malam. Kat sini durian berlambak-lambak. Tiket feri boleh beli petang ni atau awal pagi esok. Kalau petang ni boleh la sambil jalan-jalan tengok sawah padi dan tengok suasana tepi laut. Ni boleh dikira diorang balik kampung le jugak hehehhe.....

okaylah....

No comments:

Post a Comment