Tuesday, December 13, 2011

Kena naik teksi?

Aku ada lesen kereta tapi aku tak terer bawak keretaaaaa!!!!!
Sebab ada driver la jadi cenggini, aku jadi penumpang.
Esok mr hubby ada kerja kat KL, jadi aku kena naik teksi la.
Bukannya aku tak pernah bawak kereta, masa Faiz kecik aku dah bawa pergi kerja sebab hubby pergi BTN. Dah bertahun-tahun rilek jadi penumpang, aku jadi takut nak bawak. Jadi aku naik teksi je la.
Ramai yang suruh aku bawak kereta, belajar, masalahnya tak sempat!!
Nanti aku akan curi masa belajar. Kalau aku bawak sorang-sorang tak apa la, ni aku nak kena bawa budak-budak.
Aku kata kat hubby, bila kami pindah ke Bukit Kayu Hitam next year, aku nak bertolak awal-awal lagi drive ke tempat kerja, ketika kereta tak banyak atas jalan. Kata hubby, nak tunggu kereta tak ada atas jalan tu ntah bila ntah. Nanti aku kena hantar hubby ke tempat kerja dia dulu, lepas tu aku hantar kanak-kanak ribena ke tadika, lepas tu baru aku pergi kerja sebab tempat kerja aku paling hujung. Heeeeee mencabarnyaaa!!! Kami ada kereta sebuah je, proton persona manual. Dah le manual, nanti kat traffic light aku jadi panic heehhe....

Tahun depan anak aku yang kecik akan masuk tadika sebab nak masuk 4 tahun. Kami akan hantarnya bersama si abang. Aku le yang akan menghantarnya next year. Kalau nak beli second car, aku rasa tak mampu dari segi ekonomi sebab gaji aku ni ciput je. Yuran tadika anak-anak, aku yang bayar. Selebihnya hubby yang uruskan. Kalau aku beli kereta aku rasa tak sempat tengok duit gaji aku ni. Yuran tadika RM350 seorang termasuk daycare. Kami mintak discount dapatla RM680 untuk 2 orang tapi belum isi borang. Nanti kena bayar termasuk yuran tahunan dan buku sekolah. Aku rasa dekat RM1000 kot. Kalau aku beli second car, tak dapekla nak melancong dan membeli barang peribadi aku. Jadi, kami gunakan satu kereta sahaja buat masa ni.

Hari Khamis malam hubby balik. Pagi esoknya kami terus bertolak ke KB sebab ada kenduri kesyukuran, tumbang seekor lembu. Ahad terus balik sini sebab Isnin hubby ada competition, dia jadi juri. Tengok jadual aku, macam artis gitu, sejak raya haji, setiap minggu ada agenda, sungguh padat!

Minggu yang lalu sibuk dengan konvo. Disebabkan sibuk, kami makan di luar dan kadangkala tak menentu. Badan aku ni, bila sibuk sikit dan makan tak menentu, aku cepat kurus, susut. Nak tengok muka aku cengkung senang je, makan kat luar ala kadar beberapa hari jadi la susut. Kalau nak bagi berisi, aku kena masak dan makan di rumah. Aku ni jenis kuat makan, setakat makan nasi goreng di kedai, itu tidak mencukupi hehehehe...

oklah aku nak sembahyang asar, nanti nak balik.

No comments:

Post a Comment