Thursday, November 10, 2011

Dah packing...

Semalam dah siap-siap packing. Kami hanya bawa 2 backpacks. Yang besar hubby bawak, dan satu lagi yang kecik aku bawak. Bawak maggie, sardin, coklat, biskut, susu kotak dan paracetamol. Selebihnya adalah keperluan lain seperti beberapa helai baju. Sikit je bawak baju, makanan yang banyak. Takut budak-budak ni kelaparan dan tak sempat jumpa kedai makan halal. Abang aku pernah ke Beijing tahun lepas. Katanya kita boleh je bawa makanan masuk ke sana. Cuma bila nak keluar je tak boleh bawa barang berbentuk liquid. Aku berdoa semoga nanti lepas kat kastam diorang.


Bila packing, aku paling menyampah bila nak cari baju. Sebab? Aku bukannya ada baju yang elok pun! Asyik baju tuuuu aje aku pakai. Sama jugak dengan hubby dan budak-budak. Baju memang dah expired. Bila nak packing aku jadi tensen sebab tak ada baju nak sumbat hehehe... nanti kat sana aku shopping kaw-kaw punya. Kali terakhir aku beli seluar slack adalah pertengahan tahun lepas. Tahun ni beli 2 helai seluar trek dan sehelai baju T-shirt..ehhehe gila la memang tak ada baju! Kalau ada yang elok sikit pun bukan la menjadi baju favourite aku sebab aku suka pakai T-shirt biasa-biasa je. Nanti kat Shenzen aku nak shopping gilababas punya! Bermacam-macam gajet elektronik kat sana nanti. Tapi kena pandai-pandai pilih sebab banyak juga yang low quality. Nak beli silk banyak-banyak untuk buat baju kurung sebab baju kurung aku ni pun memang expired dan lusuh. Kalau nak ke kenduri memang tak ada baju elok nak pakai hishhhh!!!!! Sama juga baju kanak-kanak ni. Setakat nak pakai ke pasar malam boleh la. Bukan apa, berjimat cermat sebab banyak benda lagi nak buat dengan duit ni. Kalau nak makan, boleh makan apa saja tapi berpada-pada. Bab-bab pakai, hiasan, yang tu bukan priority aku. Baik simpan duit pergi melancong hehehe...


Okla nanti kalau sempat, aku update lain. Sebab aku tak bawa netbook ke sana, cuma bawa Samsung Tab untuk refer peta dan translation bahasa Cina.

No comments:

Post a Comment