Monday, November 28, 2011

Macam-macam.....

Aku sebenarnya berkenan dengan dengan baju kurung siap cotton kat sebuah kedai. RM100 dapat dua. Oh ya, ni bukan kehendak tau, tapi keperluan. Aku plan beli silk kat China tapi tak jumpa kedai. Jadi aku tak dapek la nak buat baju baru.

Masa aku dan kawan-kawan aku tengah makan bihun sup kat gerai sebentar tadi, aku dah plan nak draw duit kat ATM berdekatan untuk beli baju tu. Tapi selepas makan kenyang dan minum segelas air cincau, sambil fikir masak-masak, aku mengenselkan hajat nak perabih duit RM100 seperti dirancang. Heee rasa sayang pulak kat duit. Sebenarnya baju aku semuanya dah buruk dan lusuh. Kalau nak ke kenduri tu aku jadi mati kutu tak ada baju! Aku heran dengan orang yang pakai baju mahal-mahal tu, diorang tak sayang duit ke? hehehe soalan daripada seorang yang kedekut.

Tengok le camna, hujung bulan ni ke.

Oh ya, aku tak jadi ke Pulau Langkawi weekend ni sebab mak aku kurang sihat. Aku takut dia jatuh sakit kat Langkawi pulak nanti. Sebab di musim cuti sekolah ni, orang memang ramai gila la kat jeti tu. Mak aku bukan boleh berada kat tempat yang sesak, nanti dia jadi lemas. Jadi aku telah mengenselkan tempahan hotel. Kakak dan abang aku akan teruskan rancangan mereka. Cuma mak aku je akan duduk kat rumah aku. Ok juga, bagi mak aku rehat sebelum diorang bertolak ke Kelantan hari Isnin ni.

Sambil cancel hotel, aku dan hubby dok surf hotel-hotel yang ada kat Langkawi. Aku rasa hotel kat Tg Rhu tu paling mahal kot, paling murah seribu lebih satu malam. Teluk Datai pun aku rasa mahal jugak. Orang ada-ada je yang mampu. Mat Salleh yang kaya-raya macam muka George W. Bush je yang dok kat situ. Aku teringin nak merasa hotel yang ekslusif dengan breakfast dan dinner sekali. Bilik nak yang besar dan lawa. Cisss kedekut tapi nak yang murah, mana nak dapat bilik macam tu wakakaa....... tapi dah lama mengidam nak duduk bilik eksklusif ni. Nantila kalau ada rezeki kalau aku kaya ( kalau aku kaya muehehhee!).

Petang ni lepas balik kerja aku akan terus airport Penang sebab mak bapa mertua pulang dari Mekah malam ni. Weekend ni hubby akan pulang ke kampung dan aku tinggal bersama anak-anak dan mak aku. Parents in law dua-duanya kurang sihat, jadi baik hubby balik kampung. Kalau hubby dok kat rumah, nampak macam queen control pulak hehehe, biarla dia balik.

Oklah, aku nak buat koreja.


No comments:

Post a Comment