Wednesday, November 2, 2011

Terima kasih Allah!

Dua hari lepas aku sedang menunggu hubby dan adik kat parking lot bersama Faiz. Masa tu pukul 9 malam dan angin bertiup, best!

Faiz : Wow bestnya angin ni ( and giggled)
Siapa buat angin?
Aku : Allah yang buat angin ni. (sambil memimpin tangannya ke bangunan supermarket)
Faiz : Pasal apa Allah buat angin?
Aku : Nak bagi Faiz sejukla...
Faiz : Terima kasih Allah! ( with a cute giggle)

Ntah kenapa I felt so touched....kids are always sincere when they say something....
Both of them always ask about Allah, where is Allah, why can't we see Allah, siapa buat pokok? Siapa buat burung? Bila aku kata Allah kat langit, dia tanya pulak, Allah naik roket ke? isk isk...
I try my best to answer, aku harap anak-anak aku dapat dididik mengenal Penciptanya dan selalu bersyukur. Dengan anak-anak, aku sendiri akan jadi budak-budak hehehe....I play with them, sing and chase them. Bila aku kejutkan mereka di waktu pagi, biasanya aku akan usik dulu, atau nyanyi to make them smile. They are soooo adorable! Thank you Allah for your blessing!

No comments:

Post a Comment