Tuesday, August 7, 2012

Marathon balik KB


Sempat lagi posing kat pasar Siti Khadijah

Setiap kali balik mesti beli lada hijau ni. Ianya memberikan aroma yang menyelerakan dalam masakan seperti daging goreng, atau mee kuah. Juga untuk dibuat solok lada. Lada jenis lain tak best sebab tak wangi macam lada ni.Sekilo RM11, mahal gile. Beberapa tahun lepas sekilo RM4 aje.


 
 Juadah berbuka kat kampung, kerabu perut, daging singgang, ikan percik, jeruk maman, jeruk petai, jeruk bawang putih, kerang, pengat pisang... perghhh.......ada lagi kat sebelah tu gulai ayam kampung dan ikan bakar.

Percik kelate....yummyyyyy


On the way nak balik ke Kedah, singgah kat restoran ni kat Tanah Merah. Ayuh kita tengok apa yang ada di restoran Selera Tepi Sungai ni.
 

 Warrgghhh... sedapp gilaaaa....walaupun aku tak beli lauk-pauk ni, aku tau, masakan kelate mesti sedap punya lahhhh...hahaha

 Ohhh.... kena balik pulak ni, bedal semua...

Oh my......cobaan betul. Aku buleh tahan godaan makanan, tapi aku tak tahan godaan minuman sejukk..

 Ni pun menggugat jugak ni. Aku beli 2 peket jeruk buah setoi dan somtam.

Sebelum tu dah singgah beli kerabu saghe. Kenal tak kerabu saghe? Ia dalam kategori rumpai laut la. Nanti balik karang aku tangkap gambar dia.
hehehe kelatee i will be backkk!!! I miss the food so much


No comments:

Post a Comment