Saturday, June 25, 2011

hmmm...nak buat macam mana hah?

Aku dan adik beradik aku tak dapat berbuat apa-apa jika wan terus dengan sikapnya. I admit, bila seseorang itu sudah terlalu tua, dia akan kembali kepada sifat kanak-kanak sepertimana yang telah dijelaskan dalam Al-Quran. Bacaan gula wan sangat tinggi iaitu 26. Sebenarnya kakak ipar aku telah mengasingkan ubat kencing manis daripada ubat-ubat yang lain dengan memasukkannya dalam beg plastik berasingan. Begitu juga antibiotik bagi penyakit pneumonia yang dihidapinya sekarang. Selepas aku memberikannya antibiotik (aku kata kalau tak makan antibiotik nanti paru-paru bernanah, jadi dia ikut kata aku huhuhuuu..) yang baru diambil daripada hospitalpada hari Rabu lepas, aku pun mahu memberikannya ubat kencing manis yang biasa dimakannya. Dia kata dia dah tau ubat mana yang nak dimakan jadi aku biarkan dia ambil sendiri. Lagipun punya la lama dia dok belek plastik ubat tu takkan aku nak tunggu.

Aku tak pasti sama ada Wan makan kesemua ubat kencing manis tu atau tidak. Semalam dia kata tak mau makan ubat kencing manis selepas makan antibiotik. Semoga kami dikurniakan kesabaran oleh Allah S.W.T. .Malam esok aku nak balik dah. Lama jugak aku balik kali ini. At least wan beransur sihat, cuma aku harap lepas ni dia akan sambung makan ubat kencing manis, bukan apa, kesian kat mak aku. Esok abang aku akan datang pagi-pagi nak pujuk supaya makan ubat.

Malam ni malam last aku di rumah. Perasaan berbelah bahagi sebab I also miss my children and hubby in Perlis, I'm also reluctant to leave because my parents aren't really well. Ohh..I haven't written anything in my green diary...hmmm where are you Miss Green..I wanna jot down something...

No comments:

Post a Comment