Sunday, August 28, 2011

Terawikh terakhir tahun ini....

Malam ini last terawih.....malam esok dah mula takbir raya....
rasa kejaaappp je puasa......
aku lebih suka suasana di hujung-hujung Ramadhan sebab masa ni lebih meriah....
hari raya hanya happening pada hari yang pertama je, sebelah pagi....
selepas tu, dah tak rasa apa-apa dah....raya is over pada hari kedua...

oh...kek coklat aku menjadik je pagi tadi, cuma tekstur tak cantek sebab aku lupa sapu marjerin kat dasar tray. Rasanya pun dah ok dah hehee.....
esok percubaan seterusnya aku nak kukus tak mau bake in the oven dah...

Menu raya?
Kakak aku nak masak nasi beriani pada raya first, mak aku nak buat gulai ayam walaupun tak larat..aku pulak nak masak bihun. Selain tu ada kuah kacang dan nasi himpit.

Raya ke dua aku nak masak nasi himpit soto. Mungkin bersama mee goreng. Aku tak pasti boleh buat sate ke tak sebab tak cukup AJK ni...macam tak jadi je....

Raya seterusnya makan biskut kering je lah. Atau mungkin soto lagi sekali sebab aku order banyak gila perencah soto. Tahan setahun kot hehe...

Raya keempat mungkin aku balik Kedah.

Raya kelima family aku buat majlis tahlil Wan....

Aku masih terbayang-bayang kelibat Wan..kadang-kadang rasa macam dia dok solat kat biliknya lalu dia keluar sambil menutup pintu...

al-fatihah...dah 55 hari....

No comments:

Post a Comment