Saturday, August 13, 2011

Balik kampungg!!!!

Ohh...bukannya aku balik Kelantan, tapi aku balik rumah ayah bonda mertua ni Kedah...
Budak-budak ni suka balik kampung, diorang suka main keliling rumah sampai comot..aku biarkan je...just let them enjoy...

Teringat aku ketika mula-mula ditinggalkan di rumah ni 6 tahun lalu...huhuuu nak nangis bila rombongan family aku tinggalkan aku sambil berpesan supaya jaga diri baik-baik...rasa macam mau lari ikut balik je nak tiru cerita hindustan...lorr...bukan kahwin paksa pun hehee...saja feeling terlebih...aku tak pernah sangka akan kahwin dengan orang Kedah...dah jodoh aku...kata Wan sebelum aku kahwin (tapi dah tau calonnya), bolehla dia kenal Pulau Langkawi nanti....rupa-rupanya tak sempat :( Wan tak pernah kenal pun rumah aku tak perlis, sebab dia dah mulai uzur tak larat jalan jauh.

Hubby kata aku selalu tak dengar bila dia cakap..masalahnya bukan aku tak dengar, tapi aku tak paham atau kurang paham!! Sampai sekarang pun aku kurang paham kalau kawan-kawan cakap slang utara cepat-cepat heheee...kadang-kadang aku tak paham apa pun bila mak mertua aku sembang, aku cuma angguk dan gelak-gelak aje..padahal aku tak paham apa benda pun heheee...
Slang utara ni pada pendapat aku dia bunyi dalam kerongkong aku susah nak catch up melainkan cakap slow-slow sikit..bukannya aku slow, tapi otak aku sedang proses, maklumlah..frekuensi lain, dan aku masih pakai amplitude modulation.

Pernah sekali hubby aku tolong masak kat dapur, dia mintak aku tolong ambikkan "daging"...lalu aku hulurkan le daging dari dalam freezer, "Laaa....bukan daging....udang kering!" lor....."abis tu kenapa cakap bunyi yang hujung-hujung je, cuba cakap bagi terang"..protesku sebab yang aku dengar adalah "dang ...rging"..bukan daging ke ?hehee

Kalau "bancuh ayaq" yang aku dengar hanya "cuh yak" je aduuuu patutla aku tak paham-paham! :)

Aku menantu pompuan tunggal sebab hubby aku anak laki tunggal...so takdela persaingan hehee...kalau ada biras perempuan abihla aku, dahla aku tak pandai buat biskut raya hehee....ada masalah kawin dengan anak laki tunggal? Nope, no problem sebab aku jenis tak kisah, dan mertua aku pun ok dan ipar duai pun ok...rezeki aku la...syukur...bila hubby ajak balik kampung, aku imagine kalau anak lelaki Wan balik bersama family, mesti dia suka...so kena la ikhlas...kadang-kadang ada juga bila aku rasa malas, tapi bila dah balik sini aku enjoy je sebab aku suka makann!!!!....bila balik sini boleh makan sedap-sedap hehee....dan juga boleh lepak-lepak kat tepi laut di Tanjung Dawai yang jaraknya cuma 5 minit perjalanan.

Tadi bapa mertua aku baru balik dari masjid bawa gulai daging dan makanan dalam plastik. Aku yang tengah blogging ni terus bingkas bangun mengambil lauk pauk tadi lalu panaskan dalam kuali..eceeee....mithali gila kihkihkih....sebab kalau kat rumah mak aku masa aku bujang-bujang dulu, selalunya tak sempat aku ambik, mak aku ambik dulu hehee....bertuah punya anak...
hahaa....nak tau apa pesan mak aku kat hubby lepas aku dikahwinkan? "Dia ni manja sikit.." ayyoooo ammaa.......anakmu dah boleh berdikari dah sekarang...tak caya??

Walau apa pun...aku bersyukur atas segala yang aku terima dan aku tempuhi...Alhamdulillah this is the best for me, Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk aku....

oklah nak tido, hari ni genap 40 hari Wan pergi..al-Fatihah....adakah aku dah kurang merindui Wan? oh tidak...aku masih mengingati Wan setiap masa..cuma aku sedang belajar supaya jangan terlalu melayan perasaan....cuma beberapa hari lepas aku saja cari pasal dengar lagu raya yang sedih-sedih sambil tengok gambar Wan, akibatnya air mata berjuraian..cari pasal la tu dengar lagu sedih...

No comments:

Post a Comment