Thursday, October 20, 2011

109 hari......

Tangan ini...yang pernah mengusap rambutku....

Ketika aku berumur 5 tahun. Huhuu..di tempat yang sama juga, Wan dimandikan.... :''''-(

Beli serbuk teh kegemaran, masih ada lagi kat rumah.

Rindunya kat Wan, dah lebih 3 bulan Wan pergi. Namun memori bersama Wan tetap sentiasa kukenang setiap hari. Kenangan ke Pasar Siti Khadijah buat kali terakhir pada Jun lalu masih segar diingatan. Ketika Wan duduk di warung kopi sambil menghirup secawan teh. Selepas membeli serbuk teh, Wan tidak larat lagi untuk ikut kami maka Wan tunggu di situ. (Aku ulangtayang gambar lama untuk tatapan aku sendiri.)

"Wan nak duduk dalam kereta.." kata Wan apabila aku pergi menjenguknya bimbangkan jika Wan tidak larat. Muka Wan masa tu pucat kekuningan. Dia dah tak larat duduk di atas kerusi di warong.
Lalu aku memanggil kakakku dan kami terus membawanya turun. Kami terus menghantarnya ke rumah.

Masih ku terbayang di mataku ketika Wan sedang menunggu di warong. Wan nampak kepenatan.

Semasa kecil, Wan suka memegang tanganku yang kecik lalu diurut-urut jari-jariku. Apabila aku meriba Faiz, aku akan melakukan perkara yang sama, aku teringat semasa aku berada di riba Wan. Kadang-kadang Wan mengusikku dengan mendukungku lalu menghayun ke kiri dan ke kanan. " Anooook bongsu sapo?" kata Wan sambil tersengih. Ayat tu sampai sekarang menjadi ajukan adik beradik aku.

Adehh tiba-tiba kerongkongku rasa perit, mata nak berair...huhuu......
I love you Wan, always. Walaupun dah 109 hari Wan pergi, wajah Wan setiap saat terbayang di mata, suara Wan setiap detik kuterdengar. Maafkan anakmu ini seandainya aku pernah melukakan hati mu wahai ayah....sob sob....nak nangis rasanya. al-fatihah......aku berdoa semoga Allah menjaga Wan dan sentiasa memeliharanya. Aku yakin dan percaya, Wan lebih gembira di dalam jagaan-Nya. Sesungguhnya Allah adalah sebaik-baik Penjaga.

nak study..sob..sob....

No comments:

Post a Comment