Thursday, October 13, 2011

PhD????

My ex-schoolmate tengah buat PhD kat US!!!!
Dia kelas bersebelahan kelas aku tapi kami tak pernah berkawan pun. Jumpa gitu-gitu je.
woww kagum!!! Aku ni master pun tak habih lagi. Mampukah aku melangkah ke peringkat ke seterusnya? It really needs hardwork...wow aku tabik spring pada dia! Bukan apa, sebab muda lagi. Kalau umur 30-an, 40-an aku tak pelik sangat.

Aku yang belajar dalam Malaysia ni rasanya kurang berdikari dengan suasana di sini. Bukan salah suasana, tapi salah aku. Everything is easy. Jadi manja la sikit.

Bolehkah aku ikut jejak langkah kawan aku? Ikut laki pun boleh hehehe..berangan sekejap. Tapi aku tak sanggup tinggalkan mak aku. Sebenarnya hubby aku dah dapat tempat buat master kat Germany 3 tahun lepas, tapi di sebabkan masalah teknikal, maka tak jadi la fly. Aku yang frust nak mengekor masa tu berasa kecewa. Rupanya ada hikmah yang besar di sebalik kejadian itu. Pertamanya, aku dapat berada di samping Wan ketika dia memerlukanku. Dan aku berada bersamanya disaat dia pergi. Kedua, aku pun boleh sambung master kat sini. Kalau aku ikut dia sambung belajar, bila balik Malaysia aku belum ada apa-apa progress pun. Sekarang at least aku dah berada di semester akhir, insyaAllah. Kita merancang, tapi Allah is The Best Planner.

hari ni hari Jumaat, hari Wan selalu ke pasar pagi iaitu Kedai Lalat dengan mak aku. Namanya pelik kan. Tapi ianya sama macam pasar pagi. Bukannya jual lalat. Tadi terbayang Wan di bilik CCU..ahhh...painful!!!

al-fatihah, dah 102 hari. 4 Julai-14 oktober.

aku mimpi Wan tapi selalu lupa, takleh nak recall.


No comments:

Post a Comment