Friday, October 7, 2011

Macam-macam pesen....

Adehh....lenguhnya kaki aku....
dari pukul 8 malam lagi aku dok berdiri, sampaila pukul 10 malam...
apa yang aku buat hah?

Hehe sebenarnya aku dok try pakai selendang yang aku beli petang tadi hahhaaa!!!!

Aku tak pernah pakai selendang pesen zaman sekarang nih. Aku rasa 'terliur' untuk mencuba setelah sekian lama pakai tudung indon segera tu. Nampak comel je tengok kawan-kawan aku pakai. Ada juga yang aku rasa agak aneh, iaitu jenis yang main letak atas kepala macam hood tu. Yang tu aku rasa aku tak pakai kot. Lagipun aku bukannya muda lagi nak pakai terlebih aneh ni. Penah aku suarakan nak pakai selendang yang terlalu banyak batu-batu berjuntaian tu (saja je nak provoke mr hubby)..

"Pakai tudung tu untuk apa? Tujuan pakai tudung?"....tanya hubby.

hehee terkena sebijik....
ataupun..

"Pakai cantik-cantik nak tunjuk kat sapa?" hah amek kau!! hehehe

Mungkin selendang yang aku beli tadi tu biasa je dan tak over sangat jadi dia tak banyak komen hehe...lagipun murah je selendang ni, RM8 boleh dapat dah. RM5 pun ada. Aku dah boring pakai tudung indon sebenarnya, tapi ianya cepat, main sarung je.

Dari segi pakaian, aku sebenarnya outdated juga heheee...

"Untung kawen ngan mama, maintenance murah je, makan nasik ngan ikan kering pun boleh!" kataku kat hubby hahhaaa......

Tengok orang pakai cantik-cantik aku teringin juga, tapiiiii.....aku tak sanggup nak habiskan duit banyak untuk beli baju yang mahal-mahal, Sayang duit weyy!!!!! Dahla aku suka jalan dan sentiasa nak melancong sana sini. Duit banyak disalurkan untuk berjalan dan makan.

Aku selalu ke kedai pakaian ala-ala Hari-Hari, namanya Indah Ceria. Nama spesen dengan kedai pakaian Cina. Kat situ aku beli baju anak-anak aku murah je, less than RM10 boleh dapat. Elok je aku tengok. Setakat nak beli seluar trek, baju T pakai dalam rumah, bolehla kan. Kalau baju untuk berjalan-jalan, baru le aku beli yang elok sikit. Macam juga baju pergi kerja, huhuuu semua dah nak expired dah hehee....aku tunggu bulan 12 ni nak buat baju baru secara besar-besaran. Biasanya setahun sekali aku buat banyak-banyak pasang. Tapi dok tempat panas ni, pakai cantik-cantik pun buat penat je, sebab berpeluh! Selekeh je aku ni hehee....tapi sempena nak masuk 3rd series tahun depan, rasanya aku kena ubah sikit, pakai comey comey sikit boleh tak? Takkan makin tua makin selekeh kot?

Huarrgghhh....
Ngantuk la pulak....esok aku ada workshop kat UUM.


No comments:

Post a Comment