Friday, October 28, 2011

Buat penat je...

Kami balik ke kampung di Sungai Petani semalam. Dah 2 minggu rumah ni ditinggalkan sejak mertua pergi mengerjakan haji, jadi kami pulang menjenguk rumah. Semalam dah rancang, awal-awal pagi ni nak ke bendang shooting.

Maka pagi ni awal-awal lagi budak-budak ni dah bangun nak ke bendang tokwan. Aku pun siap tepek bedak kat muka. Hubby gelak, katanya nak ke bendang je pun!!!!

Aku dah excited bila hubby berhentikan kereta tokwan di tepi jalan dekat bendang. Kami turun dan berjalan kaki ke tengah petak sawah. Berlatarbelakangkan gunung jerai, memang cantik!! Banyak burung layang-layang berterbangan. Di petak sawah, masing-masing sedang mengerjakan bendang iaitu meracun serangga. Suasana sangat cantik.

Apabila tiba di tengah-tengah sawah, aku dah standby sambil dukung adik.

"Cepatla abah!" kataku....
abahnya masih dok belek-belek kamera.
"bateri habis la..." katanya.....

terus aku muncung sedepa.....dan mengomel, membebel.....
aku membebel mengapa tak dicas awal-awal, dah tau nak shooting pagi ni...

"Tadi mama bubuh memory card takkan tak tengok...." katanya.
"Mana mama tau..bukan kerja mama!" mana aku penah cas kamera tu pun selama ni.
"Jomlah balik!"..kataku...huhh hilang terus mood nak shooting.

pastu berjalan kaki le kami kembali ke tepi jalan, jauh tuuuuu!!!! Kat tengah petak sawah weyyy!!!! Walaupun belum pun pukul 9 pagi, tapi dah mula panas. Kalau kat rumah masih syok mengerekot atas katil, tapi kat sawah orang dah nak habis kerja dah.

Balik rumah, makan nasik, tengok tv....

"Nanti kita pergi Tupah (air terjun) nak tak?" pujuk Mr hubby bila aku buat dekkk je.
"Boleh je...." jawabku acuh tak acuh....

tapi kalau tido ni best ni ..warrgghhh......

No comments:

Post a Comment