Thursday, October 13, 2011

Kenapa harga babi tak naik-naik????

Aku beli ayam Jumaat lepas, sekilo RM11!!!!
Main beli je, tak tanya harga sekilo berapa. Lepas tu baru tau. Cissss wakenabeb!!!!!
5 tahun lepas sekilo RM4.70 je. Akibat ketidakbijaksanaan pihak tertentu yang menaikkan harga minyak dengan drastik maka rakyat menanggung beban, naik lagi dan lagi!
Yang aku nak marah tu, bukan reti naik sikit-sikit, semua barang naik paling koman pun naik 50 sen.

Nasi ayam pun dah jadi RM4 daripada RM3.50, gilo apo? Orang yang berpendapatan tinggi tak ada masalah, sebab mahal macam mana pun diorang beli. Kuasa membeli ada pada pengguna, terutamanya bagi mereka yang berpendapatan tinggi. Kalau semua pakat boikot ayam tu, aku rasa tokey ayam boleh nangis. Dan aku tertanya-tanya, harga ayam asyik naik dan naik, kenapa tidak harga babi???? Mau meraung golongan yang makan babi. Pembekal-pembekal ayam ni faham-faham sajalah siapa kan. Cuba tengok daging lembu, tak ada la nak naik secara drastik pun, sebab Melayu yang handle kan??

Cuba kerajaan penaik harga siling babi aku nak tengok, ada berani??? Gerenti tak berani huh!

No comments:

Post a Comment