Wednesday, July 13, 2011

ISO 9001/2008 is coming......

Hari ini kalut menyiapkan segala fail untuk lawatan ISO minggu hadapan....sambil siapkan fail sendiri, admin mintak tolong tengok fail kat bilik fail...

alhamdulillah suara aku dah okey sikit hari ni walaupun masih rock macam suara ramli sarip....at least aku boleh membaca Al-Quran untuk Wan...hanya bacaan Al-Quran yang mampu aku hulurkan buat Wan tersayang......dah 9 hari Wan pergi...ketika masih ada bagaikan tidak terasa kehadirannya, ketika sudah tiada baru terasa kehilangan....sekejap je masa berlalu....tak lama lagi nak puasa...mak masih bersedih...

aku plan nak balik seorang weekend ni tapi tak pasti...orang account kata nak potong sekaligus gaji aku sebab banyak hari unpaid leave baru-baru ni...damned you! bagus la..potong...jangan tak potong...aku ingatkan potong sikit-sikit...tak beli biskut raya le aku...

nak beli baju raya pun takde mood sebab aku tak rasa nak raya langsung....tarikan raya dah berkurangan sejak Wan tiada...selalunya apa sahaja berita gembira, mak dan Wan la orang yang mula-mula sekali dicari untuk diceritakan....tapi....sekarang...nak bercerita pun malas....biasanya mak dan Wan la pendengar yang sedia....they are always by my side....Wan is always by my side....selalu backing aku ketika orang lain condemned aku...anak bapak...hehe....

Bila raya, aku selalu belikan baju untuk mak dan Wan..tapi Wan jarang nak pakai...dia sayang semua pemberian anak-anaknya..semuanya disimpan dalam almari..hujung tahun lepas aku ke Langkawi...kubelikan baju t-shirt tapi tak pernah aku nampak Wan pakai...bulan 5 lepas aku ke Melaka..kubelikan tshirt...tak perasan pakai ke tak...nak pakai macam mana, Wan dah jarang keluar rumah, letih katanya....setakat duduk dalam kereta pusing-pusing bandar bolehla....

Alhamdulillah....aku bersyukur kerana Allah memberikan kekuatan untuk mengharungi kehilangan yang memeritkan ini....memang sedih..tapi aku masih boleh terima dan aku tidak meratap....

Setiap yang bernyawa akan merasai mati. (Ali Imran: 185).

Di mana jua kamu berada, maut akan mendapatkan kamu (bila sampai ajal), sekalipun kamu berada dalam benteng-benteng yang tinggi lagi kukuh. (al-Nisa’: 78)

Kita pula bagaimana? Adalah sudah bersedia? Semoga masih berpeluang mencari keampunan-Nya...

No comments:

Post a Comment