Sunday, July 31, 2011

Produk baru?

What's new this month? Aku telah membeli produk berikut..........


Safi Rania Gold Night Cream



Secret Garden Shampoo...aku pakai yang kaler biru

Dan aku sangat sukaaaa!!!!!
Krim Safi tu adalah untuk melengkapkan set Safi Rania Gold yang aku gunakan....
Aku memang gunakan serum (memang bestttt!!), krim kecantikan dan facial wash.
Dulu pakai night cream Bio Essence tapi atas faktor ekonomi aku beralih kepada Safi...botak kepala pakai Bio Essence ni, RM40++. Aku dapat rasakan night cream Safi ni lagi ringan sebab ianya gel. Harganya pun jauh lebih murah, RM23++. Bangun pagi rasa best je kulit ni. Aku pakai je krim ni untuk siang. Night cream ni takde UV ray protector, tapi aku tak risau sebab aku memang pakai Loreal UV protector. Untuk mengatasi rasa melekit selepas macam-macam benda di tepek pada muka, aku pakai bedak baby Johnson je yang botol putih tu. Barula tak bersinar-sinar muka. Dia 'grip' lembapan krim tu. Lepas tu baru pakai face powder macam biasa. Aku pakai Maybelline Clear Smooth Powder yang RM20+ tu je.

Pasal shampoo pulak, dulu aku pakai VO5. Mula-mula tu okey, rambut kurang gugur tapi rambut jadi sangat kering dan 'rangup', jadi aku saja-saja try Secret Garden...dan ....memang besttt!!!!! Baru beberapa hari pakai tapi rambut rasa lembut je, tak macam VO5. Best bestt!!!!!

Sejak nak masuk 3 series ni aku kena lebih rajin jaga muka nih...sebab kalau tak dijaga nanti muka senang hangus, berkedut dan cepat tua. Nampak lagi tua dari umur sebenar. Tapi sejak aku rajin tepek menepek ni, aku rasanya kulit muka nampak lebih elok dari sebelumnya. Syukur muka aku tak berjerawat. Aku penah diserang jerawat yang teruk pada suatu masa dahulu. Paling terkini adalah awal tahun ini. Solution aku yang mujarab adalah krim jerawat Oxy beserta facial wash sekali. Memang jerawat kecut. Dan syukur juga aku tak gemuk, buat masa sekarang leee.....takde la aku nampak tua sangat hehehe......kadang-kadang aku rasa macam batang pisang je heheee....penah dulu aku montel macam batang nibong....tapi better keadaan sekarang.....di bulan puasa biasanya aku lagi kurus walaupun selera makan aku tak penah kurang. High metabolism sebab aku bukan jenis yang duduk diam. Kalau duduk atas kerusi pun aku bukan duduk diam, macam ayam nak bertelur heheee.......

okla selamat berpuasa kawan-kawan!!!!

No comments:

Post a Comment