Saturday, July 23, 2011

Selamat pagi ahad.....

hari ni hari Ahad biasanya aku ke pasar pagi....tunggu dalam pukul 9 pagi kot...semua tengah lena dalam selimut...bila lagi nak tido macam ni kan....

setiap hari aku akan mengira berapa hari Wan telah pergi....sudah 20 hari!!!! Ketika masih ada, tidak pula aku mengira hari....kalau aku kira dari dulu, mungkin aku lebih menghargai masa bersama Wan...

apabila terbayang saat-saat Wan hendak meninggalkan kami semua...aduhh....sooo heart breaking!!!! It was so heart breaking watching him dying!!!!Hancur luluh hati aku ketika melihatnya sudah tidak mampu berkata-kata tatkala bertarung dengan maut....

tapi...apabila mengenangkan wajahnya yang putih bersih dan tenang semasa pergi...ianya sedikit sebanyak mengubati hati anak-anakmu yang masih terbayang saat-saat itu Wan...

kadang-kadang aku tertanya-tanya...kenapakah mati sungguh menyakitkan? dan ianya selalu berlegar-legar di fikiran aku....yang pasti setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati...itu pasti! Wan sedang melalui fasa alam kubur....yang pasti, kita juga akan menyusul.....it is sooner or later.....kita harus bersedia untuk menghadapi kesakitan itu....semoga Allah mempermudahkan sakratulmaut kita dan menghindari kita dari azab kubur....

al-fatihan Wan....setiap detik kami senantiasa mendoakan Wan.....semoga kami menjadi saham Wan di akhirat.....

No comments:

Post a Comment