Tuesday, July 5, 2011

laid to rest.....


Bersemadilah dengan aman Wan ku sayang...

My beloved father was laid to rest at around 12.30 pm today. Tinggalkan segala kesakitan dan kesengsaraan yang ditanggung selama ini. Aku doakan Wan aman daripada segala kesakitan dan kesulitan di alam barzakh sana. Ramai yang kata muka Wan nampak cantik dan bersih. Aku berdoa agar Allah melindungi Wan dan sentiasa merahmati Wan. Ampunkanlah segala dosa Wan. Wan adalah ayah yang terbaik di dunia. Wan sangat bertanggungjawab dan amanah. Walaupun sangat garang, tapi Wan sangat-sangat caring kepada semua anaknya. Tidurlah dengan lena wahai ayahku sayang, sudah lama Wan tersiksa tidak dapat tidur kerana tidak dapat bernafas dengan baik kerana paru-paru yang lemah. Sudah terlalu lama Wan menanggung kesakitan yang mana aku sendiri pun tidak sanggup melihatnya. Malam ni malam pertama Wan di sana, dan malam pertama mak tanpa Wan..kami berjanji akan menjaga kebajikan mak...jangan risau ayahku sayang...


aku dah tak ada suara hari ni..asalnya hanya batuk-batuk..kelmarin aku mengajar wan mengucap kalimah Allah daripada tengahari sampai ke petang..dan aku terus membaca surah yasin di sisi Wan sampai suaraku hilang. Tidak sanggup aku biarkan ayah sendiri sama ada ketika di hospital dan setelah meninggal tanpa alunan ayat-ayatNya. Tidurlah sayang..anakmu akan sentiasa mengalunkan bacaan Al-Quran untukmu ayah..itu janjiku...

No comments:

Post a Comment